SPEEDWORLD ECODrive

Defenzív közúti képzés

Nem elég csupán betartani a közlekedés szabályait, a balesetek megelőzésére is kellő figyelmet kell fordítani. A biztonságos közlekedés a vezető előrelátásától és körültekintő magatartásától is függ. A vezetéstechnikai tréningeken résztvevő járművezetők olyan képzési tematika alapján kapnak oktatást, mely a biztonságos és egyben környezetkímélő, energiatakarékos defenzív vezetésre is tanít. A programok igénybevétele nemcsak kezdőknek, hanem tapasztalt sofőröknek is ajánlott!

A defenzív vezetési stílus egyetemes elvek alapján minden járműtípus vezetéséhez szükséges a vezetési stratégiában, konkrét eljárások, szokások végrehajtásában nyilvánul meg.

 

Az ECODRIVING nemcsak a levegőszennyezés csökkentéséhez járul hozzá, hanem a zajterhelés mérsékléséhez is. Mint ahogy az az ábrán is látható, egy 4000 fordulat/perc fordulatszámon üzemelő motornak akkora a zajkibocsátása, mint azonos sebesség mellett 32 ugyanolyan motornak 2000 fordulat/perc fordulatszámon. Az ECODRIVING-nak ezért nagy szerepe van a városi környezetminőség alakításában. 

1 jármű 4000 ford/perc zaja = 32 jármű 2000 fordulat/perc zaja

 

Az SPEEDWORLD EcoDrive elméleti foglalkozások témái

 

•             vezetésbiztonsági képességek szintjének felmérése

•             tolatás veszélyeinek külön ismertetése (tehergépkocsi fókusszal)

•             vonatkozó jogszabályok, KRESZ ismeretek felmérése

•             fizikai ismeretek a közlekedés és a vezetés terén

•             balesetek és majdnem balesetek (incidensek) elemzése és értékelése

•             a balesetekhez vezető eseményekkel való tudatos foglalkozás

•             a hallgató viszonya a forgalomhoz, közeledéshez

•             visszapillantás a felmérés eredményeire

•             a vezetéshez szükséges emberi tényezők elsajátítása

•             a defenzív és megelőző forgalmi elemek megértése és megtanulása

•             mentális tesztek

 

Az SPEEDWORLD EcoDrive gyakorlati programja

  • Valós életből vett éles helyzetekben kell mérnünk és elemeznünk a járművezetők érzékelését, észleléseit, döntéshozatalát és cselekvését. A gyakorlati képzés tervezése, megvalósítása és értékelése valós körülmények között mutatott valós teljesítményen alapul. 
  • A vezetési gyakorlaton az előzőekben elvégzett elméleti program eredményeit (tesztjeit és személyre szóló értékelését) felhasználva az oktató megtalálja a helyes teszt útvonalakat a sofőrök számára úgy, hogy azok igazodjanak az előbbiek pillanatnyi képességeihez és tudásszintjéhez, és megkönnyítsék a lépésenkénti tudásbővítést.
  • A gyakorlati képzés elsősorban a járművezetők munkája során használt járműveken történik.
  • Az oktató a második körben folyamatos kommunikációval ad visszajelzést a résztvevők felé a jó és helyes, illetve rossz és helytelen vezetési elemekről.
  • A járművezető koncentrációját zavaró tényezők demonstrálása – pl. száraz úton történő vezetés kihangosítóval történő mobiltelefonálás közben – szintén a gyakorlat részét képezik.

 

A gyakorlati képzés témái és időtartama 2 óra.

a) Vezetés előtti ellenőrzés a gépjárművön: berendezések, gumik, világítás, stb.

  • a gépjármű műszaki állapotának ellenőrzése
  • a gépjármű berendezéseinek ellenőrzése
  • a vezetőfülke vagy az utastér ellenőrzése
  • a gépjármű környezetének ellenőrzése

b) Gépjármű-kezelési készség felmérése különféle közúti forgalmi körülmények között és helyszínen:

  • gázpedál, motorfék, fék, kézifék, kuplung, ABS, ASR BBS, ESP, stb.
  • ellenőrző készülékek használata
  • alkalmazkodás különböző körülményekhez

            c) A szabályok betartásának felmérése különféle közúti forgalmi körülmények között:

  • elsőbbségek kezelése
  • kereszteződések
  • gyalogosátkelők
  • vasúti kereszteződések
  • sávváltás
  • irányváltás
  • sebességkorlátozások
  • megkülönböztető jelzések használatakor
  • udvarias hozzáállások

            d) Megfelelés a szabályoknak és a kötelezettségeknek

            e) A defenzív hozzáállás és vezetési magatartás felmérése

  • vakfoltok kezelése
  • információk fogadása
  • információk átadása
  • indikátorok
  • fény- és hangjelzések
  • mozgás, helyezkedés
  • a sebesség és az információfogadás helyes aránya
  • térközök kialakítása
  • követési távolság
  • megállási (fék-) távolság
  • viszony a közlekedés többi résztvevőjéhez: - gyalogosok - kerékpárosok - motorosok – lassú járművek - stb.
  • visszatekintés a felmérés eredményeire
  • a gépjármű-irányítás hibás elemeinek kijavítása
  • a vezetés hibás elemeinek kijavítása
  • az új elméleti biztonsági elemek alkalmazása a gyakorlatban

 

Kérjen személyre szabott árajánlatot!