Erődemonstráció
A tesztnap reggelén (10.18.) – miként a 15 darab Ranger arra várakozott a Ford szalon előtt, hogy megmutathassák a valódi tudásukat olyan körülmények között, ahol manapság nem igen szokták - már a megérkezés pillanatában is egy testépítő ember feszengő képét keltették bennünk. Mi lehetne erre alkalmasabb hely, mint egy homokbánya, vagy rögtön kettő.
A kijelölt terület egyik része még aktív használatban van, tehát a talaj finom homokos, könnyen süppedős, a másik viszont már használaton kívüli, mélyre ásott, kemény „padlóval”, a Rangernek való terepszögekkel.
De ne szaladjuk ennyire előre, maradjunk picit még a Ford szalon előtti látványnál. A Rangerek sorát egy igen feltűnő megjelenésű változat nyitja, méghozzá egy, a hazai kereskedésben kapható, teljesen legális átalakítással felruházott, Predator nevet viselő újdonság. Lényege a futómű átalakításban rejlik: a gyári alkatrészeket további, kimondottan kemény terepre való alkatrészek egészítik ki.
A próba, a vezetés megkezdése előtt természetesen eligazításon vettünk részt, ahol azt is megtudhattuk, hogy nemsokára az itthoni kereskedésekbe is megérkezik a frankfurti autó kiállításon bemutatott Ranger Black Edition verzió, amely szintén látványos egyedi megoldásokkal kényezteti a leendő vevőit.
A Black Edition modellt a népszerű Limited sorozatból alakították ki a Ford dizájnerei, méghozzá úgy, hogy száműzték a krómozott elemeket, és az Absolute Black fényezésű karosszériát fekete hűtőráccsal, könnyűfém keréktárcsákkal, bukócsővel és egyéb tartozékokkal egészítették ki.
A kizárólag duplafülkés változatban kínált, mindössze 2500 példányban készülő autó gazdag alapfelszereltséggel rendelkezik, az opciós listán a műholdas navigáció, az első parkolóradar és a tolatókamera is szerepel, valamint a 8 colos képernyővel kiegészített Ford SYNC 3 multimédia rendszer, a kétzónás, elektronikus vezérlésű klímaberendezés, a bőr üléskárpitozás és a motorosan behajtható, fűthető külső visszapillantó tükrök.
A lényeges információk megszerzés után indulhatott a „bányajárat”, mi pedig lelkesen vártuk az előre bejelentett feladatok nehézségét. Az autók vegyes felhozatalban érkeztek, tulajdonképpen az összes jelenleg rendelkezésre álló erőforrással kipróbálhattuk őket: a 2,2 literes TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata és az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi egység is elérhető volt, manuál és automata váltóval egyaránt, mindegyik dupla kabinnal és természetesen négykerék-hajtással.
Még a leggyengébb motornak sem jelentet problémát az akadályok leküzdése, a 200 lóerős változat és a Predator típusok pedig játszi könnyedséggel vették azokat. A Ranger alapból jó adottságokkal rendelkezik az ilyen feladatokhoz, kategóriaelső gázlómélységével - hasmagassága 230 mm - az akár 800 mm magas vízen is gond nélkül átgázol, míg 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően nem sok korlátot ismer. Ha mégis, akkor segíthet az elektromos működtetésű mechanikus hátsó difizár.
A Ranger remek off-road tulajdonságaihoz 3500 kilogrammig terjedő vontató képesség és kiemelkedő 1100 kilogrammos hasznos teherbírás is társul. Tehát remek társ, ha melózni kell és kemény terepre tévedünk, de a legfontosabb, hogy mindezt valóban egy személyautó kényelmével és biztonságával teszi, hiszen még mindig a szegmens egyetlen járműve, amely maximális értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló független szervezettől.
forrás: https://www.autosvilag.com/18-slider/1313-ford-ranger-predator.html